Opstartperikelen bij de nieuwe afvalinzamelaar

Zoals wellicht bekend is de gemeente per 1 januari overgestapt naar een nieuwe inzamelaar voor ons huishoudelijk afval: het bedrijf Suez.
Deze overstap verloopt helaas niet zo soepel de gemeente  gehoopt had.
De afgelopen dagen heeft de gemeente met het afvalteam en de nieuwe inzamelaar alles op alles gezet om alle meldingen op te lossen en de nieuwe inzamelingen soepel te laten verlopen.
Hiervoor worden volgens de gemeente door Suez de komende weken extra wagens en chauffeurs in gezet. De afvalcoaches van de gemeente helpen waar nodig om de inzameling te stroomlijnen en de chauffeurs verder op weg helpen in de gemeente.

De gemeente biedt haar excuses aan voor het ongemak en geeft aan er alles aan te doen om zo snel mogelijk weer het schone straatbeeld op te leveren dat we gewend waren.

Wanneer er in onze wijk kliko’s niet geleegd zijn of als er afval achter blijft dat naast de containers lag, vraagt de gemeente of we dat willen doorgeven via www.fixi.nl/stichtsevecht of via de Fixi app op je telefoon. 
Een digitale melding  kan ook via de gemeentelijke  website: www.stichtsevecht.nl/afval . Kies dan voor ‘Huishoudelijk afval’ en vervolgens bij ‘Melding of klacht’ de optie de ‘Melding leefruimte’. Klik daar op de paarse balk ‘Nu melding openbare ruimte doen

Geef in alle gevallen de juiste locatie door en de melding “kliko niet opgehaald” of “afval achter gebleven”.  De gemeente zegt toe dat de melding dan binnen 2 werkdagen wordt opgelost.

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.zandweg-oostwaard.nl/uncategorized/opstartperikelen-bij-de-nieuwe-afvalinzamelaar/

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.